"Fejsbůková" kamarádko - Sbohem!

8. 02. 2016 17:50:10
"Chudáci uprchlíci", prezident republiky, a spousta dalších lidí, které ani neznám, mě včera připravili o kámošku. Ani nevím, jestli je mi to líto nebo jim mám veřejně poděkovat!

Měla jsem kámošku. Ne takovou tu na život a na smrt, se kterou rozebíráte své chlapy, pubertu potomků a vlastí menopauzu. Byla to kámoška občasná. Občas jsme se potkaly při práci, občas jsme si zašly na kafe a bavily se jen tak - o nepodstatných věcech. Když jsem ji náhodou potkala, byla jsem ráda. Když jsem ji rok neviděla, nechyběla mi.

Včera jsem o ni přišla nadobro. Neumřela nebo tak něco. Jen si na Facebook vyvěsila status, ve kterém vyzývá všechny své „přátele“, kteří vyznávají jiné hodnoty než ona sama, aby si ji z přátel vymazali , že prý už si spolu nemají co říct.

Cituji: „Prosím všechny, kdo v duchu či otevřeně schvalujete útok na „muslimskou ku.vu“, která pomáhá uprchlíkům a vysvětluje, že muslim se nerovná terorista, dále všechny, kterých se nedotýká průběh včerejšího nenávistného pochodu, jež vyvrcholil teroristickým činem na Klinice, taktéž všechny, kterým nevadí hradní bonmoty legitimizující kalašnikov, též vás, kdo schvalujete, že policie včera nepomohla zpravodajcům z ČRo, když ji o to požádali, a nakonec i vás, kteří se zaštiťujete, že chcete „jen“ Čechy Čechům: Odejměte si mne z přátel, nikdy si nemůžeme porozumět. Děkuji.“

Status jsem si přečetla pozorně. Jednou a pak podruhé. Nedělám to často, ale hluboce jsem se zamyslela. Pak jsem klikla na příslušné tlačítko. A přátelství bylo po smrti.

Ne snad proto, že bych schvalovala jakékoliv násilí. Ne snad proto, že bych tleskala každému výroku, který se objeví v médiích - ať už je podán objektivně nebo schválně vytržený z kontextu. Ne snad proto, že bych byla xenofobní. I když jako matce a ženě mi běhá mráz po zádech nejen při pohledu na „chudáky“, kteří utíkají před válkou , ale také z pohledu na děti, které ti „utíkající chudáci“ znásilňují jen proto, že neměli čtyři měsíce sex.

To tlačítko jsem stiskla proto, že za přátelství považuju vztah, ve kterém máte toho druhého rádi, i když má své vlastní názory odlišné od těch vašich. Ve kterém Vás ten druhý nenutí zpívat svoji písničku, protože žádná jiná neexistuje. Ve kterém se můžete na věci dívat rozdílně, můžete k tomu své důvody a ani jedné straně to nevadí. Máte se rádi proto, že se PROSTĚ máte rádi.

Popravdě, ta bývalá „fejsbůková“ kamarádka mi otevřela oči. Ukázala mi, jak vlastně „sluníčkáři“ uvažují. Zachraňují lidi, o kterých nic neví. A přitom zabíjejí přátelství těch, kteří je mají rádi jenom proto, že neuvažují stejně jako oni.

Pohřeb rozhodně vybavovat nebudu. Ani láhev vína si neotevřu, abych naše kamarádství oplakala. Jen nevím, jak zareaguju, až ji zase někdy potkám. Asi ji pozdravím a popřeju jí hezký den. O svém chlapovi, pubertě potomků a vlastní menopauze jsem si s ní stejně nikdy nepovídala. A o nepodstatných věcech si můžu popovídat i s pokladní v supermarketu.

Autor: Vladimíra Čechová | pondělí 8.2.2016 17:50 | karma článku: 48.39 | přečteno: 28547x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.24 | Přečteno: 262 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.67 | Přečteno: 449 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 111 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.13 | Přečteno: 595 | Diskuse
Počet článků 9 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4771

Jsem obyčejná ženská s obyčejnými myšlenkovými pochody. V životě jsem dělala leccos. Scénáristku, provozní i pohřební řečnici. Občas, když potřebuji vypustit páru, sednu si a píšu. O věcech obyčejných, jak jinak :D

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...